Mercedes-Benz Connection

Year: 2011

車のショールーム機能に加え、カフェ、レストラン、ラウンジを併設した世界初のメルセデス・ベンツのブランド発信拠点。ブランドの魅力を伝えていくため「興味を創造する」というテーマを掲げた。樹木の枝のように様々な角度で立つ光の柱のシルエットが浮かぶ外観。光や映像などを使い、空間に有機的で季節感を感じる事のできる仕掛けを作った。カフェの使い勝手や居心地の良さと共に、日々の風景の中にあるメルセデス・ベンツの美しさを感じてもらい、興味を喚起することで、これまでのオーナーはもちろん新しい世代のブランドとのタッチポイントを増やそうというこの試みは、日本から世界に影響を与え始めている。

In addition to the car showroom function, cafe, restaurant, and lounge programs were added to the first ever Mercedes-Benz Connection brand to be established worldwide. In order to advertise the brand's attractive qualities, the theme “Creating New Hobbies“ was initiated. Columns are imagined as trees with branches that bend at various angles. The light from these branches create floating silhouettes. By using light and projected images, the space becomes an organic, natural-like environment. The cafe is a space to relax and experience the interior surroundings and the beauty of the Mercedes-Benz brand and one can develop their own personal hobby. This allows future owners to continually develop and enhance the important touch points of a new brand generation, ultimately as message from Japan to the rest of the world.

Program
ショールーム, 物販, カフェ, レストラン, バー
Contents
設計, 工事監理監修
Location
東京都 港区