Mercedes-Benz Connection#2

Year: 2012

2011年にスタートしたMBCシリーズは六本木から乃木坂#2へと移行し、2013年春には大阪梅田へと3つ目の出展を果たした。日本で始まったメルセデス・ベンツの試みは大きな反響を生み、日本に新しいムーブメントを起こしている。この新しいブランドコミュニケーションは成功例となり、日本発の試みが世界へとその影響を及ばせ始めている。「興味の創造」をテーマに、自然などを抽象化させた空間に、映像や光によって空間の印象を大きく変化させ、車の美しさや楽しさを伝えている。より身近にメルセデス・ベンツを感じてもらう為に、カフェやレストランを併設している。

The MBC Series (aka Mercedes-Benz Connection) began in 2011 and moved from Roppongi to Nogizaka. In the spring of 2013, three branch stores were completed in Osaka, Umeda. Mercedes-Benz's first venture to Japan came with great influence and started a new movement. This new communication brand became a success model, and its first endeavor in Japan began to extend influence on a global level. Using the theme “Creation of Ideas,“ space is filled with abstracted nature while movie projections and color illuminations drastically change the interior ambience, of which portray the beautiful and enjoyable aspects of the designer cars. The Mercedes Benz brand can also be experienced in the adjoining café and restaurant spaces.

Program
カフェ・飲食店 物販・ショールーム
Structure
S造
Scale
1,450.91㎡
Contents
建物設計 内装設計 工事監理/監修
Location
東京都港区