SUIT SELECT EBISU

Year: 2012

日本全国、アジアに出店するSUIT SELECT。アジア最大級のフラッグシップショップにおけるブランディングと空間戦略。セレクトしたスーツを中央の平台(ファンステージ)でシャツやタイと組合せる。まるでコンテンポラリーホテルの巨大なウォークインクローゼットをイメージさせる。[1.SELECT 選ぶ][2.ACTION 組立てる、着る][3.FUN 楽しむ]という概念を構成することで、「合理的に選ぶこと=楽しく選ぶこと」、その両者が全く矛盾しないことを証明する、まさにスーツの新しい買い方そのものをデザインした空間。徹底した素材の選定と整理された什器の配置により、シャープで洗練された空間を演出している。ファサードは、SUIT SELECTの旗艦店として相応しいステンレスと光るコルトンサインが、ガラスの開放感を引き立たせる。延床面積1,300平米を超える建物にはSUIT SELECTとして初となるレディースフロアも展開した。

Suit Select is a brand with locations all over Japan and Asia. This brand strives to create the best flagship shop in Asia through branding and space design. Inside the shop is a central table (or “fun stage”) where t-shirts, ties, etc. are selected to create a custom suit. The experience is like being inside a giant walk-in closet of a contemporary hotel. By formulating 3 concepts, [1. SELECT/Choose] [2. Action/Combine] [3.Fun/Enjoyable] , it is revealed that [rational selection = enjoyable experience]. This seemingly contradictory yet genuine discovery of finding a new suit is the shopping experience that we designed. Careful selection of materials and orderly furniture layout creates a sharp, refined space. For the façade, a suitable stainless metal and a lighted display box bring focus to the glass openings. It is the first time a SUIT SELECT building exceeds 1300 sqm floor area that also provides a Ladies Floor.

Program
物販店舗
Contents
内装設計、工事監理
Location
東京都渋谷区